.

.
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء و المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين أهلا وسهلا بكم إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التفضل بزيارة صفحة التعليمات كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل ، إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه. عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه - قال: سمعت رسول الله ﷺ يقول: "إن إبليس قال لربه: بعزتك وجلالك لا أبرح أغوي بني آدم مادامت الأرواح فيهم - فقال الله: فبعزتي وجلالي لا أبرح أغفر لهم ما استغفروني" اللّهم طهّر لساني من الكذب ، وقلبي من النفاق ، وعملي من الرياء ، وبصري من الخيانة ,, فإنّك تعلم خائنة الأعين ,, وما تخفي الصدور اللهم استَخدِمني ولاَ تستَبدِلني، وانفَع بيِ، واجعَل عَملي خَالصاً لِوجهك الكَريم ... يا الله اللهــم اجعل عملي على تمبـلر صالحاً,, واجعله لوجهك خالصاً,, ولا تجعل لأحد فيه شيئاً ,, وتقبل مني واجعله نورا لي في قبري,, وحسن خاتمة لي عند مماتي ,, ونجاةً من النار ومغفرةً من كل ذنب يارب يارب يارب

.

.

.

.

Wednesday, August 27, 2014

KALAM ALLAH : KENAL DAN CINTA


Al-Quran adalah Kalam Allah merupakan sumber utama untuk setiap keyakinan dan ibadah para muslim. Ianya merupakan sebuah peraturan untuk semua perkara yang berhubungan dengan manusia, kebijakan, ajaran, ibadah, jual-beli, hukum, dan lain-lain. Akan tetapi yang paling utama adalah
hubungan antara Allah dan makhluk Nya. Dalam keadaan yang sama, al-Quran juga memberikan pedoman dan ajaran secara mendetail tentang kemasyarakatan, bergaul atau berperi laku dengan sesama manusia dan sistem ekonomi secara adil.


Al- Quran merupakan mukjizat teragung daripada Allah S.W.T kepada umatnya. Ia diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W melalui perantaraan malaikat Jibrail a.s. Membacanya merupakan satu ibadah. Tidak dapat dinafikan bahawa Quran merangkumi segenap aspek kehidupan. Bahasanya indah dan tidak mampu ditandingi oleh sebarang makhluk.

Quran yang diturunkan oleh Allah S.W.T itu adalah sebagai panduan buat kita untuk menempuh kehidupan di dunia ini dan juga menjadi panduan buat kita untuk meraih cinta-Nya sekaligus menjamin kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat. Segala isi yang terdapat di dalamnya sesuai untuk digunapakai oleh setiap bangsa dan sentiasa sesuai dengan arus peredaran masa.



Mushaf al-Quran diturunkan kepada Nabi Muham­mad SAW dalam bahasa Arab. Sehingga banyak terjemahan al-Quran, baik yang diterjemahkan ke daiam bahasa Inggris atau bahasa lain. Tidak ada al-Quran lain atau versi lain al-Quran selain al-Quran itu sendiri. Al-Quran tetap eksis hanya dalam bahasa Arab sejak diturunkan.

Nabi Muhammad SAW lahir di Makkah, Jazirah Arab, tahun 570 M. Ayahnya meninggal sebelum beliau lahir dan sebentar kemudian ibunya juga meninggal. Akhirnya beliau diasuh pamannya, salah satu orang yang dihormati di suku Quraisy. Dia diasuh dalam keadaan buta huruf tidak dapat membaca atau menulis dan tetap dengan keadaan demikian sampai meninggal. Begitu beliau tumbuh dewasa, dia terkenal sebagai seorang yang jujur, terpercaya, dermawan, dan tulus hati. Karena dia orang yang dapat dipercaya, dia mendapat jolokan al-Amin.

Nabi Muhammad SAW sangat tafakur dan dia sangat dibenci oleh masyarakat yang menyembah berhala sepanjang dekad. Pada waktu berumur empat puluh tahun, Nabi Muhammad SAW menerima wahyu pertama kali dari Allah SWT melalui malaikat Jibril. Wahyu itu berlangsung selama 23 tahun dan terkumpul dalam sebuah mushaf yang terkenal dengan nama al-Quran.

Hadis adalah perkataan Nabi Muhammad SAW yang juga dijadikan sumber kedua. Akan tetapi, pernyataan ini tidak dijadikan susunan kata secara langsung dari Allah. Sesegera mungkin dia mulai menyampaikan al-Quran dan mengajarkan kebenaran yang telah Allah turunkan kepadanya, dia dan pengikutnya yang masih sedikit mendapat penyeksaan dari orang-orang kafir. Penganiayaan itu semakin berat sampai tahun 622 M, di mana Allah memerintahkan mereka untuk berhijrah.

Hijrah ini dari kota Makkah ke kota Madinah, sekitar 400 kilometer ke arah utara. Peristiwa hijrah ini lantas dijadikan sebagai pedoman kalender Hijriah.

Setelah beberapa tahun, Nabi Muhammad SAW dan pengikutnya sanggup untuk kembali ke Makkah di mana mereka memaafkan musuh-musuhnya. Sebelum Nabi Muhammad SAW meninggal pada umur 63 tahun, Islam telah menyebar ke seluruh ke Jazirah Arab. Dan sampai berabad-abad , Islam telah menyebar ke Barat sampai ke Sepanyol dan ke Timur sejauh Cina.

Di antara alasan-alasan mengapa Islam cepat berkembang dan menyebar kerana Islam mengajarkan kebenaran dan perdamaian. Islam memiliki keyakinan, mengajarkan, dan merupakan agama tauhid, iaitu yang hanya menyembah satu tuhan, satu-satunya Tuhan yang patut disembah.

Nabi Muhammad SAW adalah contoh teladan yang memiliki sifat jujur, adil, murah hati, selalu mengasihi, dan pemberani. Dia menghilangkan semua tindak kejahatan dan berusaha sejauh mungkin semata-mata demi agama Allah dan pahala-Nya di akhirat nanti. Semua urusan dan perbuatannya dia sandarkan pada Allah.

Sebahagian dalil :

 

إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّـهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ

“Sesungguhnya orang-orang yang membaca kitab Allah (al-Quran), mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang telah kami berikan kepadanya secara sembunyi dan terang-terangan, adalah mereka mengharapkan suatu perniagaan yang tiada rugi”

(Al-Fatir : 29)

 

وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ

“Dan apabila dibacakan al-Quran, maka dengarlah baik-baik, dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat”

( Al-A’raf : 204)

 

Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim ;

“Umpama orang mukmin yang membaca al-Quran seperti buah utrujjah (seperti limau besar) baunya wangi dan rasanya sedap.Umpama orang mukmin yang tidak membaca al-Quran seperti buah tamar tidak ada baud an rasanya manis, dan umpama orang munafik yang membaca al-Quran seperti Raihanah baunya wangi dan rasanya pahit dan umpama orang munafik yang tidak membaca al-Quran seperti buah labu yang tiada bau dan rasanya pahit”

 

 

Dari Abi Umamah r.a katanya, aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda “Bacalah olehmu akan Al-Quran, sesungguhnya dia datang pada Hari Kiamat kelak memberi syafaat kepada tuannya”.
( Riwayat Muslim)


Dari Saidina Usman bin Affan r.a katanya, berkata Rasulullah s.a.w “Sebaik-baik kamu ialah seorang yang belajar Al-Quran dan mengajarnya”
(riwayat Bukhari)

Dari Aisyah r.a katanya, sabda Rasulullah s.a.w “Seorang yang membaca Al-Quran sedang dia mahir dalam membacanya, bersamanya malaikat utusan Allah yang baik. Dan orang yang membaca Al-Quran dalam keadaan tergagap-gagap (berkeadaan payah), maka baginya dua pahala”

(Riwayat Muslim)

Dari Nawwas bin Sam’an r.a katanya, aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda “Dibawa di Hari Kiamat nanti Al-Quran dan ahlinya, yang beramal dengannya di dunia. Mendahuluinya oleh Surah Al- Baqarah dan Ali Imran, kedua-duanya berhujah membela tuannya”.
(Riwayat Muslim dengan riwayat yang sahih)


Sabda Rasulullah s.a.w: 
“ Bacalah olehmu akan al-Quran sesungguhnya ia akan datang pada hari qiamat memberi syafa’at kepada pembacanya”
(Riwayat Muslim)

Sabda Rasulullah s.a.w: 
“ Sebaik-baik ibadat (sunat) umatku ialah membaca al-Quran”
(Riwayat al-Tirmidzi)

Sabda Rasulullah s.a.w: 
“ Barangsiapa mendengar satu ayat dari kitab Allah (al-Quran) maka ia akan menjadi cahaya untuknya pada hari qiamat”
(Riwayat Ahmad)

 

 

 

Para fuqoha telah bersepakat bahwa membaca Al Qur’an lebih utama daripada zikir-zikir maupun wirid-wirid lain yang dikhususkan pada suatu masa atau tempat tertentu, sebagaimana ditunjukkan oleh al quran  mahupun sunnah.

 

Firman Allah swt :



إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا




“Sesungguhnya Al Quran ini memberikan petunjuk kepada (jalan) yang lebih lurus dan memberi khabar gembira kepada orang-orang mukmin yang mengerjakan amal soleh bahawa bagi mereka ada pahala yang besar.” (Al Isra : 9)



وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا




“Dan kami turunkan dari Al Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al Quran itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian.” (Al Isra : 82)





لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ




“Kalau sekiranya kami turunkan Al-Quran ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah belah disebabkan ketakutannya kepada Allah. dan perumpamaan itu kami buat untuk manusia supaya mereka berfikir.” (Al Hasyr : 21)

 

Sabda Rasulullah saw,“Orang yang mahir dalam Al Qur’an bersama duta-duta mulia lagi suci. Dan siapa yang membaca Al Qur’an dengan terbata-bata dan mengalami kesulitan maka baginya dua pahala.” (HR. Muslim dan Ahmad)

Sabda Rasulullah saw,“Orang yang membaca satu huruf dari Kitabullah maka baginya satu kebaikan dan setiap kebaikan setara dengan sepuluh kali lipatnya. Aku tidak mengatakan alif laam miim satu huruf akan tetapi alih satu huruf, laam satu huruf dan miim satu huruf.” (
Riwayat. Tirmidzi)

Sabda Rasulullah saw,“Dikatakan kepada para pembawa al Qur’an : baca dan naiklah serta tartilkan sebagaimana engkau telah mentartilkannya di dunia. Sesungguhnya kedudukanmu adalah pada akhir ayat yang engkau baca.” (
Riwayat  Ahmad)

 

Jumhur ulama berpendapat bahwa sebahagian surah dan ayat didalam Al Qur’an lebih utama dari sebahagian yang lain berdasarkan nash-nash yang ada, di antaranya sabda Rasulullah saw,”Tidakkah kamu melihat ayat-ayat yang diturunkan pada waktu malam hari dan tidak satupun seperti ayat-ayat itu? Qul A’udzu birobbil falaq dan Qul A’udzu birobbin naas.” (HR. Muslim)

Sabdanya saw, ”Sesungguhnya satu surat didalam Al Qur’an yang terdapat didalamnya 30 ayat dapat memberikan syafaat bagi seseorang sehingga dia diampuni (dosa-dosanya), yaitu surat Tabarokalladzi biyadihil mulk’ (Al Mulk).” (
Riwayat  Tirmidzi dan Ahmad)

Sementara Malik, Abul Hasan al Asy’ariy, Ibnu Hibban, Yahya bin Yahya dan al Qodhi Abu Bakar al Baqilani berpendapat bahawa tidak ada di dalam Al Qur’an satu (ayat atau surah) yang lebih utama dari yang lainnya kerana seluruhnya adalah perkataan Allah swt lalu bagaimana sebahagiannya lebih utama dari sebahagian yang lainnya? Bagaimana pula sebahagiannya lebih mulia dari sebahagian lainnya? Dan agar tidak membuat bingung adanya yang dilebihkan bererti mengurangi kelebihan yang lainnya, untuk itu Imam Malik memakruhkan mengulang-ulang bacaan suatu surah sementara tidak pada surah yang lainnya. (al Mausu’ah al Fiqhiyah juz II hal 11634)

Banyak sekali kitab-kitab yang mengulas tentang keutamaan membaca Al Qur’an ini. Oleh krana Kitabullah  mahupun hadits-hadits Nabi saw.
Di antara keutamaan-keutamaan lainnya yang disebutkan oleh asy Syeikh al Imam Abul Fadhl Abdurrahman bin Ahmad bin al Hasan ar Roziy al Muqri’ didalam kitabnya “Fadho’ilul Qur’an” adalah :

1. Keutamaan Al Qur’an dibandingkan perkataan-perkataan lainnya :
Sabda Rasulullah saw,”Keutamaan firman Allah azza wa jalla dibandingkan seluruh perkataan bagaikan keutamaan Allah dengan selain-Nya (makhluk-Nya.” (HR. Ad Darimi)

2. Al Qur’an lebih dicintai Allah swt daripada langit dan bumi serta yang ada di dalamnya.

Sabda Rasulullah saw,”Al Qur’an lebih dicintai Allah daripada langit dan bumi serta yang ada di dalamnya.” (
Riwayat  Ad Darimi)

3. Al Qur’an adalah cahaya ditengah kegelapan

Sabda Rasulullah saw,”Aku wasiatkan kepada kamu agar bertakwa kepada Allah dan Al Qur’an sesungguhnya ia adalah cahaya kegelapan, petunjuk di siang hari maka bacalah dengan bersungguh-sungguh.” (
Riwayat Baihaqi)

4. Ahlul Qur’an adalah keluarga Allah swt

Sabda Rasulullah saw,”Sesungguhnya Allah mempunyai keluarga dari kalangan manusia.’ Beliau saw ditanya,’Siapa mereka wahai Rasulullah.’ Beliau saw menjawab,’mereka adalah Ahlul Qur’an, mereka adalah keluarga Allah dan orang-orang khusus-Nya.” (
Riwayat  Ahmad dan Ibnu Majah)

5. Mereka adalah sebaik-baik umat.

Sabda Rasulullah saw,”Sebaik-baik kamu adalah yang belajar Al Qur’an dan mengajarkannya.” (
Riwayat  Bukhori, Abu Daud dan tirmidzi)

6. Mereka diberikan apa-apa yang diberikan kepada para nabi kecuali wahyu
“Pada hari kiamat didatangkan para pembawa Al Qur’an lalu Allah azza jalla berkata,’kamulah wadah perkaan-Ku (Al Qur’an) maka aku berikan kepada kamu  apa-apa yang Aku berikan kepada para nabi kecuali wahyu.” …… (Fadhoilul Qur’an hal 9 – 11)

 

Maka...

Pelajarilah Quran

Fahami Quran

Sayangi Quran

Peliharalah kesucian Quran

Ikuti panduan Quran

 

 

ما هي القرآن ومن هو محمد؟

الحق في القرآن هو كلمة الله هي نهاية المطاف من الموارد لكل المعتقد والعبادة للمسلمين. بل هو قاعدة لجميع المسائل المتعلقة البشرية والسياسة والعقيدة، والعبادة، والتجارة، والقانون، وغيرها. ولكن الأهم هو العلاقة بين الله ومخلوقاته. وبالمثل، كما يعطي توجيهات القرآن وتعاليم بالتفصيل عن المجتمع، واجتماعيا أو أفعال سوء السلوك من قبل النظام الاقتصادي إلى حد البشرية و.

تم الكشف عن مصحف القرآن الكريم على النبي محمد باللغة العربية. العديد من الترجمات للقرآن، سواء في الجريدة الرسمية مترجمة إلى الإنجليزية أو غيرها من اللغات. لا يوجد نسخة أخرى من القرآن أو القرآن غير القرآن نفسه. القرآن لا يزال موجودا فقط في اللغة العربية منذ تم الكشف عنها.

ولد النبي محمد في مكة، الجزيرة العربية، في عام 570 م وتوفي والده قبل أن يولد، وبعد لحظة قتل والدته أيضا. أخيرا انه تربى عمه، واحدة من قبيلة قريش احترامها. وقال انه طرح في أميون لا يستطيعون القراءة أو الكتابة، وظلت كذلك حتى الموت الوضع. حتى يكبر، وكان يعرف أنها صادقة، جديرة بالثقة، سخية وصادقة. لأنه الشخص الذي يمكن الوثوق به، وحصل على لقب الامين.

النبي محمد هو تأملي للغاية وانه مكروه من قبل الناس الذين يعبدون الأصنام طوال عقود. في أربعين سنة، تلقى النبي محمد اول الوحي من الله عن طريق الملاك جبرائيل. الوحي الذي استمر 23 عاما، وتراكمت في المصحف كما هو معروف القرآن.

الحديث مصنوعة من قول النبي محمد أيضا مصدر الثاني. ومع ذلك، لا يتم إجراء هذه البيانات مباشرة من صياغة الله. في أقرب وقت ممكن، وقالت انها بدأت تقديم تعليم القرآن والحقيقة أن الله قد كشف له، وقال انه وأتباعه الذين لا تزال لديها القليل من تعذيب الكفار. بلغ متزايد الاضطهاد الشديد M 622، حيث أمر الله به الى الهجرة.

هذه الهجرة من مكة إلى المدينة، نحو 400 كيلومتر إلى الشمال. وهكذا تستخدم الهجرة كتقويم التوجيهي المقالات.

بعد عدة سنوات، وكان النبي محمد وأتباعه قادرا على العودة إلى مكة، حيث غفر أعدائهم. قبل موت النبي في سن 63 عاما، وانتشر الإسلام في جميع أنحاء شبه الجزيرة العربية. وحتى قرون، كان الإسلام قد انتشر إلى إسبانيا في الغرب إلى الشرق وإلى حد الصينيين.

من بين الأسباب التي تجعل المسلمين سريعة النمو والانتشار لأن الإسلام يعلم الحقيقة والمصالحة. الإسلام لديه الثقة، وتعليم، والإيمان الديني، وأولئك الذين يعبدون الإله الواحد، الإله الوحيد الذي يعبد.

النبي محمد هو نموذج الدور الذي لديه الصدق والإنصاف، سخية، ودائما المحب، والشجعان. انه يزيل كل جريمة ومحاولة قدر الإمكان في سبيل الله وثوابه في الآخرة. جميع المعاملات والإجراءات هو نسخة احتياطية على الله.

لذلك ...
تعلم القرآن
فهم القرآن
الحب القرآن
الحفاظ على قدسية القرآن
اتبع دليل القرآن

 

Al-Quran is the Word of God is the ultimate resource for every belief and worship of the Muslims. It is a rule for all matters relating to human, policy, doctrine, worship, trading, law, and others. But the most important is the relationship between God and His creatures. Similarly, the Qur'an also provides guidelines and detailed teachings on the community, socialize or acts of misconduct by the human and economic system fairly.

Quran is the greatest miracle of God to his people. It was revealed to the Prophet Muhammad through the angel Gabriel, peace mediation Reading is an act of worship. There is no denying that the Koran includes all aspects of life. Beautiful language and is unmatched by any creature.
Quran was revealed by God that serves as a guide for us to go through life in this world and also be a guide for us to win the love of his life, thereby ensuring peace in this world and the hereafter. All content contained in it suitable to be used by every race and always correspond to the current time.


Mushaf Al-Quran was revealed to Prophet Muhammad in the Arabic language. So many translations of the Qur'an, both Gazetted translated into English or other languages​​. No other Quran or any other version of the Quran as well as the Qur'an itself. Quran still exists only in the Arabic language since been revealed.

Prophet Muhammad was born in Mecca, Arabian Peninsula, in the year 570 AD His father died before he was born, and a moment later his mother also died. Finally he brought up his uncle, one of the respected tribe of Quraysh. He was brought up in an illiterate can not read or write and remained so until death situation. So he grows up, he was known as an honest, trustworthy, generous, and sincere. Because he's the person who can be trusted, he got the nickname al-Amin.

Prophet Muhammad is very contemplative and he is hated by the people who worshiped idols throughout the decades. At forty years old, the Prophet Muhammad received the first revelation from God through the angel Gabriel. Revelation that lasted 23 years and accumulated in a Mushaf known by the name of al-Quran.

Hadith are the words of Prophet Muhammad also made ​​a second source. However, these statements are not made ​​directly from the wording of God. As soon as possible, she began presenting the Qur'an and teach the truth that God has revealed to him, he and his followers who still have a little torture of unbelievers. Increasingly severe persecution reached 622 M, in which God commanded them to emigrate.

This emigration from Mecca to Medina, some 400 miles to the north. Hijrah is thus used as a guideline Hijri calendar.

After several years, the Prophet Muhammad and his followers were able to return to Mecca, where they forgave their enemies. Before the Prophet died at the age of 63 years, Islam has spread across the Arabian Peninsula. And until many centuries, Islam had spread to Spain in the West to the East and to the extent the Chinese.

Among the reasons why Islam grew and spread quickly because Islam teaches truth and reconciliation. Islam has confidence, teach, and a religious faith, which can only worship one God, the only God to be worshiped.

Prophet Muhammad is the role model that has honesty, fair, generous, always loving, and brave. He eliminates all crime and try as far as possible for the sake of Allah and His reward in the afterlife. All transactions and actions he back up on God.
Some evidence:

إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور
"Those who read the Book of Allah (the Qur'an), establish prayer and spend out of what We have given them, secretly and openly, is that they expect a business in which there are no losers"
(Al-Fatir: 29)

وإذا قرئ القرآن فاستمعوا له وأنصتوا لعلكم ترحمون
"And when the Quran is read, listen carefully, and pay attention to the quiet that you may receive mercy"
(Al-A'raf: 204)

Prophet narrated by Bukhari and Muslim;
"Like the believer who reads the Quran as utrujjah fruit (such as oranges large) smells fragrant and tastes sedap.Umpama believer who does not recite the Qur'an is like a date-baud's not sweet, and like the hypocrites who read al Quran as basil smells fragrant and tastes bitter and like a hypocrite who does not recite the Quran as the pumpkin with no odor and a bitter taste "


From Abi Umamah reported, I heard Allah's Messenger "Read ye the Koran, he will come on the Day of Resurrection as an intercessor for his lord".
(Narrated by Muslim)


From Umar Usman bin Affan reported, said the Prophet: "The best of you is a study of the Quran and teach"
(Bukhari)
`A'ishah said, saying of the Prophet" Someone who read the Qur'an and he is proficient in reading, with messengers God is good. And those who read the Koran in state stammer (difficult condition), his two reward "
(Narrated by Muslim)

From Nawwas bin Sam'an reported, I have heard Allah's Messenger "Carrying on the Day of Resurrection the Qur'an and its members, who work with the world. Preceded by Surah Al-Baqarah and Ali Imran, both argued to defend his master. "
(Narrated by Muslim with authentic narration)




Prophet s.a.w:
"Read ye the Quran indeed it will come on the Last Day intercede for its readers"
(Narrated by Muslim)

Prophet s.a.w:
"The best of deeds (Sunnah) of my people are reading the Quran"
(Narrated by al-Tirmidhi)

Prophet s.a.w:
"Whoever heard one verse from the Book of Allah (the Qur'an) then it will be a light for him on the Last Day"
(Narrated by Ahmad)



The fuqoha have agreed that the reading of the Qur'an is more important than remembrances wird, wird or other designated at a particular time or place, as shown by the Quran or the Sunnah.

Allah says:


إن هذا القرآن يهدي للتي هي أقوم ويبشر المؤمنين الذين يعملون الصالحات أن لهم أجرا كبيرا



"Verily this Qur'an doth guide to (road) is more straight and gives glad tidings to the believers who do good deeds, that for them there is great reward." (Al-Isra: 9)


وننزل من القرآن ما هو شفاء ورحمة للمؤمنين ولا يزيد الظالمين إلا خسارا



"And we send down from the Qur'an that which is a healing and a mercy to those who believe in the Quran and it only added to the wrongdoers except in loss." (Al-Isra: 82)




لو أنزلنا هذا القرآن على جبل لرأيته خاشعا متصدعا من خشية الله وتلك الأمثال نضربها للناس لعلهم يتفكرون



"Had We sent down this Qur'an on a mountain, you would surely have seen it humbling itself and rending asunder by the fear of Allah. and we do parables for men that they think. "(Al-Hashr: 21)

The Prophet says, "People who are well versed in the Qur'an with the ambassadors sacred. And who read the Qur'an with stammer and difficulties for him a double reward. "(HR. Muslim and Ahmad)



The Prophet says, "the carrier said to al Qur'an: Read and heed the reading went well as you have in the world heed. Surely your position is at the end of the sentence you are reading. "(Narrated by Ahmad)

The majority of scholars are of the opinion that most chapter and verse in the Qur'an better than others based on existing texts, among them the words of the Prophet, "Can not you see sentences handed down in the evening and none of such sentences -ayat it? Qul A'udzu birobbil Falaq and Qul A'udzu birobbin hoodoo. "(HR. Muslims)

Prophet saying, "Indeed, a letter in the Qur'an, there are 30 verses in it can provide intercession for someone until he be forgiven (his sins), that letter Tabarokalladzi biyadihil mulk '(Al-Mulk)." (Narrated by Tirmidhi and Ahmad)

While Malik, Abul Hasan al-Razi, Ibn Hibban, Yahya bin Yahya and al Qodhi Abu Bakr al Baqilani opinion that is not in the Koran (verses or chapters) is more important than the other because the whole is the word of God Almighty and how some were better than most of the others? How about some more noble than others? And in order not to confuse the meaning of imperatives to reduce other benefits, for the judge Malik makruh to repeat a chapter, while not in the other chapters. (al Mausu'ah al Fiqhiyah juz II 11 634 cases)

There are many books that comment on the priority to read this Qur'an. By krana Qur'aan or hadiths of the Prophet Muhammad.
Among the other priorities mentioned by ash Shaykh Abul Fadhl al Imam Abdurrahman bin Ahmad bin al Hasan ar Roziy al Muqri 'in his book "Fadho'ilul Qur'an" is:

1 Priority Qur'an than any other words:
The Prophet says, "Priority Allah Almighty than the word of God with other priorities like Him (His creatures." (HR. Ad Darimi)

2 more lovable Qur'an God of heaven and earth and all that is in it.

The Prophet says, "God loved the Qur'an more than the heavens and the earth and all that lies therein." (Narrated Ad Darimi)

3 of the Qur'an is light amid the darkness

The Prophet says, "I bequeath to you, so fear Allah and the Qur'an for it is light darkness, guided in the day then read in earnest." (Reported by Baihaqi)

4 Ahlul Qur'an is Allah's family

The Prophet says, "He has a family of humans." He's asked, 'Who are they, O Messenger of Allah.' He replied, 'they are the People of the Qur'an, they are the family of God and those of His special. "(Reported by Ahmad and Ibn Majah)

5 They are the best of mankind.

The Prophet says, "The best of you is the study of the Qur'an and teach it." (Narrated Bukhori, Abu Dawud and Tirmidhi)

6 They were given what is given to the prophets except revelation
"On the Day of Judgment comes the bearer of the Qur'an and Allah the Exalted and Almighty said, 'you are the platforms perkaan me (Muhammad) then I shall give you what I gave to the prophets except the apocalypse." ...... (Qur'an Fadhoilul case 9-11)

So ...
Learn Quran
understand the Quran
love Quran
Preserve the sanctity of the Quran
Follow the guide Quran
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Rasulullah s.a.w bersabda :

” Sesungguhnya seorang hamba yang bercakap sesuatu kalimah atau ayat tanpa mengetahui implikasi dan hukum percakapannya, maka kalimah itu boleh mencampakkannya di dalam Neraka lebih sejauh antara timur dan barat” ( Riwayat Al-Bukhari, bab Hifdz al-Lisan, 11/256 , no 2988)